:: QS ::

***********************************************************************************************

Bismillahirrahmannirrahim...



Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

********************************************************************************************************************

Tuesday, December 28, 2010

Melukis daa



Salam.. maaf lame x update blog nie.. nk isi, mcm2 hal plak ad..
dan terima kasih atas kesabaran dan ke'consisten'an anda dlm melayari blog ini (err.. ad org bace ke? haha)

papepon, back to the topic... untuk tahun baru ni, saya berazam untuk buat beberapa komik, especially Islamik punye... maklum laa, Nabi S.A.W pernah bersabda, "Sampaikanlah, walaupun hanya satu ayat je".. Therefore, saya yg suke melukis ni, berusaha untuk menyampaikan ajaran Baginda melalui komik2 yg bakal mendatang.. (actually tgh buat skrg ni, xsiap je lagi.. will upload soon.. hehe)

(gambar hiasan)


Lukisan saya masih xsmart lagi, tapi sy akan selalu improve.. baru2 ni dapat inspirasi daripada ramai artis2 tempatan, termasuk lah sahabat saya sndiri Ahmad Fitri (bukan artis, tapi lukisan dan komik, MANTAAPP).. nk crite pasal sahabt saya ni, saya kenal dia sejak Tingkatan Empat.. tapi dia kata dia kenal saya lagi awal daripada tu, bcoz of misunderstanding.. papepon, kami secara official jadi kawan pada masa Form Four tu..



(Fitri - mempromote DA nye)

mase tu, saya tgk lukisan dia, memg HEBAT.. dia ad buat komik, tp xletak tajuk rase nye..dan komik tu secara x sengaje terjatuh dari ting 3 di institut kami sekarang (sorry bro my mistake.. huhu T_T ) anyway.. lukisan dia dah byk improve dan dia pon dah semakin mahir dalam menggunakan application spt Adobe Photoshop, Paint Tool Sai dan lain2.. nk tgk komik terbaru dia, haa pergilah laman web ni > klik sini <>Fitri (my friend)




















- Lavendra Ain Hafizah



















- Irfan F-One-R (pelukis Smash!20 dan Hyperman)


















- Aman Wan
and many more actually.. haha
******************************************************************************************


haa.. ni baru lukisan sy.. masih perlu byk improvement.. nasib baek ad inspirasi, kalu x, huh harapan laaa nk jd kemah (slang terengganu) haha...

No comments: